Megújul a játszótér és a TV-torony kilátó a Kékestetőn, ezért a toronykilátót augusztus 26-tól október 20-ig lezárjuk a vendégek elől. Részletek itt.
Kilátópontok túrája
 431m
 427m
8.6 km

Ezt a túrát azok számára ajánljuk, akik egyénileg szeretnének hosszabb, rövidebb túrákat tenni a Kékes környékén.

A túrát Demecs Norbi túravezetőnk állította össze és ajánlja szeretettel.

Következő túratippünket a már gyakorlottabb, kihívásokat kedvelő, csúcshódító túrázók számára készítettük el.

Teljes táv: 8,6 km
Időtartam: kb. 3-4 óra (kényelmes tempóban)
Szintemelkedés: 431 m
Szintcsökkenés: 427 m
Nehézség: közepes-nehéz

A Mátra keleti főgerincén, az égbetörő vulkáni hegycsúcsoknak köszönhetően számos kilátópont található. Ezek közül néhány felkutatására alkalmas túrát ajánlunk az alábbi útvonalon.

Kilátópontok túrája a Kékesteteőn Demecs Norbi ajánlásával

Túránkat Kékestetőn, az Angyalok tisztásán érdemes kezdeni, az Országos Kéktúra vonalán indulunk keleti irányba, a Tv-torony bejárata mellett található sífelvonó pályánál lépünk be az erdőbe. Itt azonnal egy gyönyörű montán bükkerdő fogad bennünket, mely Magyarország legmagasabb pontjának egyik legfőbb különlegessége.

Az OMSZ objektumát és a Rákosi-villa épületét elhagyva utunk elkezd ereszkedni, kövesebb, morzsalékosabb szakasz kísér egészen a Sötét-lápa-nyergéig.

Itt útelágazáshoz érünk, túránkat az OKT vonalán folytatjuk tovább, a keleti irányú gerincen. Rögtön az útelágazást követően délre egy nyiladékon keresztül szép kilátás tárul elénk, a Mátraalján elterülő, a Mátra Erőmű egyik hűtővizeként szolgáló Domoszlói-víztározóra.

Pár métert továbbhaladva megérkezünk az Erzsébet-sziklára, ahol Szent Erzsébet fakeresztje áll, innen ha visszapillantunk a Mátra térképek borítójául szolgáló jellegzetes látvány fogad bennünket: Szent Erzsébet sziklái és a Kékes.

A sziklát elhagyva következő állomásunk a 899 m magas Sas-kő, ahol az I. világháborúban elesett turisták emlékműve áll, a szikla hosszú nyúlványáról a Mátra egyik legszebb panorámája tárul elénk, körben a Felső-Mátra, a Parádi-medence, a Karancs-Medves, a Heves-Borsodi-dombság, a Bükk, a Keleti-Mátra és végül, de nem utolsó sorban, távolban a Tátra.

Érdemes leereszkedni a Sas-kő déli kilátópontjára, ahonnan pedig a Mátraaljára, a Vár-völgyre, Markazra, Domoszlóra, az Alföldre, a Kékes-laposra és a Mátra Erőműre látunk rá.

A Sas-kő déli kilátópontjától továbbindulva változatlanul az Országos Kék jelzésen haladunk, bár az ösvény leereszkedik a gerincről és a hegy peremén halad tovább. Időnként átlátunk/kilátunk a lombok között, ezeken a pontokon Galyatetőre, vissza a Kékesre, és Parádfürdőre pillanthatunk ki.

Néhány hegyi szerpentin után elérjük a Disznó-követ, mely túránk utolsó szép kilátással rendelkező pontja. A nemrégiben érintett Sas-kőről nyíló panorámát idézi, azonban innen már jobban rálátunk Galyatetőre és a Keleti-Mátra további vonulatára is.

A Disznó-kő után túránk lassan elhagyja az OKT-t és élesen balra kanyarodva a sárga sáv jelzésen ereszkedhetünk le Rózsaszállásra, ahol a régi erdészház tövében pihenhetünk meg az előttünk álló emelkedők előtt.

A Rózsaszállás után a műúton kicsit továbbhaladva ismét egy éles balkanyar következik, immár a sárga kereszt jelzést követjük egészen Gabi-halálára.

Ezen a szakaszon már ízelítőt kaphatunk az előttünk álló csúcstámadás izzasztó emelkedőiből. Pár verejtékkel teli perc után elérjük Gabi-halálát, ahol emléktábla és kereszt emlékeztet egy évtizedes, rejtélyes mátrai történetre, Gabi, a favágó titokzatos, halálos kimenetelű lovas-szekeres balesetére.

A szomorú mementót őrző útelágazásról a kék kereszt jelzésen fordulunk a csúcstámadás irányába, majd a Sötét-lápa kőtengert elhagyva Magyarország egyik legmeredekebb csúcstámadásával nézünk szembe.

Jó pár verítékkel teli percet követően újra megérkezünk a Sötét-lápa nyeregbe, ahol túránk első szakaszában már jártunk. Innen ismét az OKT vonalára érve, ugyan azon a vonalon, melyen a túrát kezdtük, nyugati irányba fordulva van lehetőségünk visszakapaszkodni Kékestetőre.

A túra kezdete előtt érdemes elolvasni általános túratippjeinket a holnapunkon, hogy még praktikusabban, könnyebben és biztonságosabban teljen a Kékestető környékén eltöltött túrázás ideje.